רכיב החדשות
 החודש הזה 
שלום אורח,
לכניסה למערכת לחץ כאן
משתמש חדש ? לחץ כאן
 שימוש בטכנולוגיה מתקדמת בבית הספר
استعمال التكنولوجيا المتقدمة في المدرسة
Using High Technology in Sacred Heart School 

 רנא עבאס - מרפאה בעיסוק   (15/11/2013 11:43:48)



 

    הטכנולוגיה נחשבת לאחד החידושים והאמצעים בעלי ההשפעה העמוקה בהתערבות הטיפולית, במיוחד בקרב אוכלוסיית ילדים עם מוגבלות שכלית קשה ועמוקה. היא מעוררת הנאה ומוטיבציה, מאפשרת סביבה משתנה ליכולת וצרכי הילדים השונים, ועבודה על מטרות טיפוליות בתחומי המשחק, למידה, פנאי, תקשורת, תפקוד מוטורי, קוגניטיבי ועוד. בבית ספר הלב הקדוש משתמשים מזה שנים בטכנולוגיה מתקדמת לעבודה עם התלמידים. הפעילות מתנהלת באופן יומי בחדר מיוחד שכולל מציאות מדומה ומחשבים מותאמים.

מציאות מדומה: מערכת המציאות המדומה (Virtual Reality) מתייחסת לסימולציות אינטראקטיביות אשר מספקות תחושות מעורבות בסביבה הדומה לעולם האמיתי (Weiss, Kizony, Feintuch, Katz, 2005). במהלך המשחק הילדים נמצאים באינטראקציה עם דמויות ואובייקטים אשר נעים במרחב המשחק, דבר אשר גורם ליצור תחושת נוכחות ממשית בעולם הוירטואלי.

 מחשבים: נרכשו תוכנות מחשב בהם רמת הקושי מותאמת לצרכי הילדים ותפקודם המוטורי, הקוגניטיבי, וההתנהגותי. התוכנות מופעלות על ידי עזרים כמו מתגים, מסך מגע, זרועות וכו´. כיום, בית הספר נמצא בתהליך בניית מצגות אישיות לכל תלמיד לפי תחומי ההתעניינות שלו ולשיפור הקשר עם המשפחה.

מהלך הפעילות: כל כיתה בבית הספר נכנסת למשך שעה וחצי בשבוע לחדר הטכנולוגיה. כל תלמיד עבר הערכה לעבודה מול מחשב, ונבנתה עבורו תכנית התערבות שכוללת מטרות, דרישות, אמצעים ודרכי טיפול.

בחדר, התלמידים מתחלקים ל-2 קבוצות: מציאות מדומה  ומחשבים, אשר מתחלפות כעבור 20 דקות. שתי המערכות מותאמות ומונגשות לפי יכולות התלמידים, המוטורית והקוגניטיבית, הן מבחינת בחירת המשחקים, האמצעים והדרישות הפיזיות, במטרה לאפשר תפקוד אופטימאלי. אנו רואים התקדמות, הנאה מהפעילות בחדר הטכנולוגיה.

 

רנא עבאס: מרפאה בעיסוק, בעלת תואר ראשון מאוניברסיטת חיפה, וותק בעבודה שנה.
 
 
 
Powered By : Dynamika